দেশের কৃষি সংকট ও সংশ্লিষ্ট বিষয় নিয়ে আলোচনার জন্য ২১ দিনের একটি বিশেষ সংসদীয় অধিবেশন আশু প্রয়োজন। ২৯ ও ৩০শে নভেম্বর, ২০১৮ তারিখে সারা দেশ থেকে কৃষকরা নতুন দিল্লির বিশাল জনসমাবেশে নিজেদের দাবিদাওয়া নিয়ে হাজির হবেন। অখিল ভারত কিষান সংঘর্ষ সমন্বয় কমিটির আহ্বানে ২৯শে নভেম্বর তাঁদের অনেকেই দিল্লির উপকণ্ঠ থেকে প্রায় ১৫-২০ কিলোমিটার পথ পায়ে হেঁটে রামলীলা ময়দানে সমবেত হবেন এবং তারপর ৩০শে নভেম্বর তাঁরা মিছিল করে এগোবেন সংসদের দিকে। এই তিন সপ্তাহ ব্যাপী বিশেষ সংসদীয় অধিবেশন কেনই বা দরকার? কারণটা জানা যাক….

আরও পড়ুন: চলো দিল্লি: সর্বহারার সংসদ অভিযান

বাংলা অনুবাদ : স্মিতা খাটোর

P. Sainath

ପି. ସାଇନାଥ, ପିପୁଲ୍ସ ଆର୍କାଇଭ୍ ଅଫ୍ ରୁରାଲ ଇଣ୍ଡିଆର ପ୍ରତିଷ୍ଠାତା ସମ୍ପାଦକ । ସେ ବହୁ ଦଶନ୍ଧି ଧରି ଗ୍ରାମୀଣ ରିପୋର୍ଟର ଭାବେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଛନ୍ତି ଏବଂ ସେ ‘ଏଭ୍ରିବଡି ଲଭସ୍ ଏ ଗୁଡ୍ ଡ୍ରଟ୍’ ଏବଂ ‘ଦ ଲାଷ୍ଟ ହିରୋଜ୍: ଫୁଟ୍ ସୋଲଜର୍ସ ଅଫ୍ ଇଣ୍ଡିଆନ୍ ଫ୍ରିଡମ୍’ ପୁସ୍ତକର ଲେଖକ।

ଏହାଙ୍କ ଲିଖିତ ଅନ୍ୟ ବିଷୟଗୁଡିକ ପି.ସାଇନାଥ
Translator : Smita Khator

ସ୍ମିତା ଖାତୋର୍ ପିପୁଲ୍ସ ଆର୍କାଇଭ୍ ଅଫ୍ ରୁରାଲ ଇଣ୍ଡିଆ (ପରୀ)ର ଅନୁବାଦ ସମ୍ପାଦିକା। ସେ ନିଜେ ଜଣେ ବଙ୍ଗଳା ଅନୁବାଦିକା ଏବଂ କିଛି ବର୍ଷ ହେଲା ଭାଷା ଏବଂ ସଂଗ୍ରହାଳୟ କ୍ଷେତ୍ରରେ କାମ କରିଆସୁଛନ୍ତି। ମୁର୍ଶିଦାବାଦର ସ୍ମିତା ବର୍ତ୍ତମାନ କୋଲକାତାରେ ରହୁଛନ୍ତି ଏବଂ ମହିଳା ତଥା ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କ ସମସ୍ୟା ଉପରେ ଲେଖାଲେଖି କରୁଛନ୍ତି।

ଏହାଙ୍କ ଲିଖିତ ଅନ୍ୟ ବିଷୟଗୁଡିକ ସ୍ମିତା ଖଟୋର୍